Ewidencja ludności, meldunki, dowody osobiste:
Zameldowanie na pobyt stały (EL-22)
Zameldowanie na pobyt stały (EL-22)
WYMAGANE DOKUMENTY
- Formularz zgłoszenia pobytu stałego, do pobrania w urzędzie lub ze strony internetowej.
Załączniki:
Do wglądu:
- dokumenty tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
- oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu; osoby zgłaszającej zameldowanie lub osoby, w której lokalu następuje zameldowanie (np. decyzja o przydziale, umowa najmu lokalu umowa notarialna przeniesienia własności, wypis lub odpis z księgi wieczystej albo inny dokument, z którego wynika prawo do dysponowania lokalem)
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miasta i Gminy Wronki, ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Obywatelskich
Złożenie i odbiór dokumentów: parter, nr pokoju 2,
Tel.: 67 2545305
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Sprawę załatwia się niezwłocznie.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Interesantowi wydawane jest zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
DODATKOWE INFORMACJE
- Jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem i zamierzasz tam mieszkać na stałe - zamelduj się tam na pobyt stały.
- Zameldowanie stanowi rejestrację danych osoby o jej miejscu pobytu i może nastąpić w miejscu faktycznego pobytu.
- Można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego, w związku z tym przy zameldowaniu na pobyt stały następuje jednocześnie wymeldowanie z miejsca poprzedniego zameldowania na pobyt stały.
- Fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie - składając czytelny podpis.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa, po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne, w pozostałych przypadkach opłata skarbowa wynosi 17zł.
- Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny - meldują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia).
- Obowiązku meldunkowego można również w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1016)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r. poz. 2411).
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2019-07-19
wstecz