Wronki, dnia 6 marca 2019 r.
Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) Gmina Wronki reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Wronki informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. „Bieżący remont budynku Ratusza we Wronkach” dla części 1 „Wyposażenie budynku Ratusza w system oddymiania” zostało unieważnione.
W przedmiotowym postępowaniu złożone zostały trzy oferty:
Nr oferty |
Firma, adres wykonawcy |
Cena oferty w zł brutto |
Okres gwarancji (w miesiącach) |
1. |
MONTEX Hubert Białek Plac Wolności 14 64-510 Wronki |
129.075,57 |
36 |
2 |
Fabryka Zabezpieczeń Sp. z o.o. ul. Wojska Polskiego 12 60-637 Poznań |
116.518,24 |
60 |
3 |
ErgoBud Włodzimierz Fiszer Ul. Szmaragdowa 17 64-410 Sieraków |
105.788,05 |
42 |
Przedmiotowy przetarg nieograniczony został unieważniony na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W dniu 1 lutego 2019 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. „Bieżący remont budynku Ratusza we Wronkach”.
W przedmiotowym postępowaniu dla części 1 „Wyposażenie budynku Ratusza w system oddymiania” złożone zostały trzy oferty. W toku badania ofert Zamawiający stwierdził błąd w dokumentacji dołączonej do SIWZ. Wśród dokumentów załączonych do SIWZ dot. części 1 stwierdzono, że załączono błędny przedmiar robót - Załącznik nr 8 do SIWZ_ przedmiar robót część 1, służący Wykonawcom za podstawę do sporządzenia kosztorysu ofertowego. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu przyjął kosztorysowe wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia.
Z uwagi na fakt, iż Zamawiający jest po otwarciu ofert , nie ma możliwości dokonania modyfikacji SIWZ by gwarantowała ona równy dostęp i konkurencyjność ofert.
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Mając na względzie sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia w sposób uniemożliwiający porównanie ofert z zachowaniem zasad określonych przepisami ustawy konieczne jest podjęcie czynności polegającej na unieważnieniu postępowania.
W związku z powyższym unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie
art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z uwagi na fakt, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego staje się zasadne.