Wronki, dnia 15 maja 2019 r.
ZP.271.17.2019
Wyjaśnienie nr 1 i zmiana nr 2 do treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. „Budowa drogi łączącej ul. Mickiewicza z obwodnicą w ramach zadania pn. „Budowa drogi łączącej drogę powiatową nr 1895P z planowaną obwodnicą Wronek” w formule zaprojektuj i wybuduj”.
Zgodnie z art. 38 ust. 1, 2, 4, 4a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm. ) informuję, że w dniu 09.05.2019 r., 13.05.2019 r. wpłynęły do Zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które brzmią następująco:
Pytanie nr 1:
W nawiązaniu do zapisów pkt. 17.9 SIWZ prosimy o rezygnację z zapisów "Gwarancja nie może zawierać zapisów ograniczających Zamawiającego w dokonywaniu cesji wierzytelności z tytułu gwarancji." W gwarancjach ubezpieczeniowych dopuszczalna jest cesja wierzytelności z gwarancji, jednakże wymaga uprzedniej zgody gwaranta.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację z zapisów pkt 17.9 SIWZ.
Pytanie nr 2:
Prosimy o potwierdzenie, że okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający potwierdza, że okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, która według wyboru Wykonawcy może stanowić postać zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Pytanie nr 3:
W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia w formie gwarancji ubezpieczeniowej, w dniu zawarcia umowy, co najmniej 30% kwoty zabezpieczenia zgodnie z art. 150 ust. 4 ww. ustawy oraz tworzenie pozostałej części zabezpieczenia należytego wykonania umowy poprzez potrącenia z należności za częściowo wykonane roboty budowlane przy jednoczesnym uwzględnieniem obowiązku, o którym mowa w art. 150 ust. 6.
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.
Pytanie nr 4:
W związku ze znaczącą wartością ww. zamówienia, zwracamy się z prośbą o obniżenie wymogów dot. gwarancji należytego wykonania umowy do wysokości 5% od ceny oferty brutto.
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie wysokości zabezpieczenia do wysokości 7% od ceny całkowitej podanej w ofercie.
W związku z powyższym zmianie ulega wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy, która określona została:
W rozdziale 17 pkt 17.2 SIWZ:
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 7% ceny całkowitej podanej w ofercie.
W projekcie umowy w § 13 ust. 1.:
Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w §3 ust. 1 lit. c, tj. ……………….. zł (słownie: …………………………. złotych 00/100) w formie ……………………..
Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 7% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w §3 ust. 1 lit. c, tj. ……………….. zł (słownie: …………………………. złotych 00/100) w formie ……………………..
Pytanie nr 5:
W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, oraz ze znacznym zaangażowaniem zewnętrznych środków finansowych zwracamy się z prośbą o udzielenie odpowiedzi czy Zamawiający będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 151.a ustawy.
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Zamawiający nie będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia.
Pytanie nr 6:
Z uwagi na konieczność zaangażowania własnych środków finansowych Wykonawcy już na etapie przed rozpoczęciem realizacji oraz na jej wstępie ( koszty gwarancji ubezpieczeniowych, koszt zakupu materiałów
i urządzeń, koszty realizacji usług przez podwykonawców i dalszych podwykonawców, które zobowiązani jesteśmy uregulować przed otrzymaniem środków od inwestora ), prosimy o odpowiedź na pytanie czy Zamawiający wyraża zgodę na cesję wierzytelności, wynikających z realizacji przedmiotowego zadania na rzecz banku?
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Zamawiający nie wyraża zgody na cesję.
Pytanie nr 7:
Prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego edytowalnej wersji (xls) przedmiaru robót (kalkulacji ofertowej)Załącznik 1A, Załącznik 1B co znacznie ułatwiłoby nam pracę podczas przygotowywania wyceny w/w zadania.
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Załącznik 1A i 1B został załączony przez Zamawiającego w celach poglądowych, ponieważ zamówienie będzie rozliczane ryczałtowo. Niemniej jednak Zamawiający udostępnia wersję edytowalną, która stanowi załącznik do niniejszego pisma.
Pytanie nr 8:
Wykonawca ma opracować dokumentację geodezyjno-kartograficznej (podziały nieruchomości). Czy Inwestor pokrywa koszty przeprowadzenia podziałów?
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Zamawiający informuje, że koszty przeprowadzenia pokrywa Wykonawca.
Ponadto Zamawiający w projekcie umowy w § 9 ust. 1 pkt 2 dokonuje zmiany zapisu:
za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w terminie określonym w § 2 niniejszej umowy, w wysokości 0,2% wynagrodzenia umownego brutto określonego w §3 ust. 1 lit. c - za każdy dzień zwłoki,
za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w terminie określonym w § 2 ust 1 i 2 niniejszej umowy, w wysokości 0,2% wynagrodzenia umownego brutto określonego w §3 ust. 1 lit. c - za każdy dzień zwłoki.
Zamawiający informuje również, że przedłużony został termin składania ofert:
Powyższe wyjaśnienia oraz zmiany stają się integralną częścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostają bez zmian.
W związku z tym, że zmiana treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 15.05.2019 r. pod numerem 540094304-N-2019 głoszenie o zmianie ogłoszenia. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia, poprawiony projekt umowy oraz przedmiary robót stanowią załączniki do niniejszego pisma.
Załączniki:
1) Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia BZP 540094304-N-2019 z dnia 15-05-2019 r.,
2) Projekt umowy_poprawiony,
3) Załącznik 1A_przedmiar wersja edyt,
4) Załącznik 1B_przedmiar wersja edyt.
Dokumenty do pobrania: | |
Załącznik nr 7 do SIWZ projekt umowy poprawiony. (wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00) rozmiar pliku: 190.5Kb | |
załącznik 1B. (wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00) rozmiar pliku: 160.5Kb | |
załącznik 1A. (wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00) rozmiar pliku: 37.5Kb | |
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia BZP. (wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00) rozmiar pliku: 94.1Kb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |