Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Miasto i Gmina Wronki
Bip - Strona główna

Menu

Organy władzy publicznej

Akty prawne

Co i jak załatwić w urzędzie

Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego

Inne informacje

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami

Formularze podatkowe

Petycje

Zgromadzenia publiczne

Wybory

Referendum

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Ochrona danych osobowych

Powszechny Spis Rolny 2020

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » 14_Budowa drogi łączącej ul. Mickiewicza z obwodnicą w ramach zadania..ZP.271.17.2019 » Wyjaśnienie nr 1 i zmiana nr 2 do treści SIWZ
A A A

14_Budowa drogi łączącej ul. Mickiewicza z obwodnicą w ramach zadania..ZP.271.17.2019: Wyjaśnienie nr 1 i zmiana nr 2 do treści SIWZ

Wronki, dnia 15 maja 2019 r.

ZP.271.17.2019

Wyjaśnienie nr 1 i zmiana nr 2 do treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. „Budowa drogi łączącej ul. Mickiewicza z obwodnicą w ramach zadania pn. „Budowa drogi łączącej drogę powiatową nr 1895P z planowaną obwodnicą Wronek” w formule zaprojektuj i wybuduj”.

 

Zgodnie z art. 38 ust. 1, 2, 4, 4a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm. ) informuję, że w dniu 09.05.2019 r., 13.05.2019 r.  wpłynęły do Zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które brzmią następująco:

 

Pytanie nr 1:

W nawiązaniu do zapisów pkt. 17.9 SIWZ prosimy o rezygnację z zapisów "Gwarancja nie może zawierać zapisów ograniczających Zamawiającego w dokonywaniu cesji wierzytelności z tytułu gwarancji." W gwarancjach ubezpieczeniowych dopuszczalna jest cesja wierzytelności z gwarancji, jednakże wymaga uprzedniej zgody gwaranta.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Zamawiający nie wyraża zgody na rezygnację z zapisów pkt 17.9 SIWZ.

 

Pytanie nr 2:

Prosimy o potwierdzenie, że okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji.

 

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Zamawiający potwierdza, że okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, która według wyboru Wykonawcy może stanowić postać zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

Pytanie nr 3:

W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia w formie gwarancji ubezpieczeniowej, w dniu zawarcia umowy, co najmniej 30% kwoty zabezpieczenia zgodnie z art. 150 ust. 4 ww. ustawy oraz tworzenie pozostałej części zabezpieczenia należytego wykonania umowy poprzez potrącenia z należności za częściowo wykonane roboty budowlane przy jednoczesnym uwzględnieniem  obowiązku, o którym mowa w art. 150 ust. 6.

 

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

 

Pytanie nr 4:

W związku ze znaczącą wartością ww. zamówienia, zwracamy się z prośbą o obniżenie wymogów dot. gwarancji należytego wykonania umowy do wysokości 5% od ceny oferty brutto.

 

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Zamawiający wyraża zgodę na obniżenie wysokości zabezpieczenia do wysokości  7% od ceny całkowitej podanej w ofercie.

W związku z powyższym zmianie ulega wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy, która określona została:

W rozdziale 17 pkt 17.2 SIWZ:

  • było:

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.

  • winno być:

Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 7% ceny całkowitej podanej w ofercie.

 

 

W projekcie umowy w § 13 ust. 1.:

  • było:

Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w §3 ust. 1 lit. c, tj. ……………….. zł (słownie: …………………………. złotych 00/100)  w formie ……………………..

  • winno być:

Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 7% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w §3 ust. 1 lit. c, tj. ……………….. zł (słownie: …………………………. złotych 00/100)  w formie ……………………..

 

Pytanie nr 5:

W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, oraz ze znacznym zaangażowaniem zewnętrznych środków finansowych zwracamy się z prośbą o udzielenie odpowiedzi czy Zamawiający będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 151.a ustawy.

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Zamawiający nie będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia.

 

Pytanie nr 6:

Z uwagi na konieczność zaangażowania własnych środków finansowych Wykonawcy już na etapie przed rozpoczęciem realizacji oraz na jej wstępie ( koszty gwarancji ubezpieczeniowych, koszt zakupu materiałów

i urządzeń, koszty realizacji usług przez podwykonawców i dalszych podwykonawców, które zobowiązani jesteśmy uregulować przed otrzymaniem środków od inwestora ), prosimy o  odpowiedź na pytanie czy Zamawiający wyraża zgodę na cesję wierzytelności,  wynikających z realizacji przedmiotowego zadania na rzecz banku?

 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Zamawiający nie wyraża zgody na cesję.

 

Pytanie nr 7:

Prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego edytowalnej wersji (xls) przedmiaru robót (kalkulacji ofertowej)Załącznik 1A, Załącznik 1B co znacznie ułatwiłoby nam pracę podczas przygotowywania wyceny w/w zadania.

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Załącznik 1A i 1B został załączony przez Zamawiającego w celach poglądowych, ponieważ zamówienie będzie rozliczane ryczałtowo. Niemniej jednak Zamawiający udostępnia  wersję edytowalną, która stanowi załącznik do niniejszego pisma.

 

Pytanie nr 8:

Wykonawca ma opracować dokumentację geodezyjno-kartograficznej (podziały nieruchomości). Czy Inwestor pokrywa koszty przeprowadzenia podziałów?

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Zamawiający informuje, że koszty przeprowadzenia pokrywa Wykonawca.

 

Ponadto Zamawiający w projekcie umowy w § 9 ust. 1 pkt 2 dokonuje zmiany zapisu:

  • było:

za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w terminie określonym w § 2 niniejszej umowy, w wysokości 0,2% wynagrodzenia  umownego brutto określonego w §3 ust. 1 lit. c - za każdy dzień zwłoki,

  • winno być:

za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w terminie określonym w § 2 ust 1 i 2 niniejszej umowy, w wysokości 0,2% wynagrodzenia  umownego brutto określonego w §3 ust. 1 lit. c - za każdy dzień zwłoki.

 

Zamawiający informuje również, że przedłużony został termin składania ofert:

  • było:                      do dnia 31.05.2019 r. do godz: 12:00
  • winno być :            do dnia 04.06.2019 r. do godz: 12:00

Powyższe wyjaśnienia oraz zmiany stają się integralną częścią Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. Pozostałe zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostają bez zmian.

 

W związku z tym, że zmiana treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 15.05.2019 r. pod numerem 540094304-N-2019 głoszenie o zmianie ogłoszenia. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia, poprawiony projekt umowy oraz przedmiary robót stanowią załączniki do niniejszego pisma.

 

Załączniki:

1)    Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia BZP 540094304-N-2019 z dnia 15-05-2019 r.,

2)    Projekt umowy_poprawiony,

3)    Załącznik 1A_przedmiar wersja edyt,

4)    Załącznik 1B_przedmiar wersja edyt.

 

 

 

 

 

Dokumenty do pobrania:
Załącznik nr 7 do SIWZ projekt umowy poprawiony.
(wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00)
rozmiar pliku: 190.5Kb
załącznik 1B.
(wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00)
rozmiar pliku: 160.5Kb
załącznik 1A.
(wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00)
rozmiar pliku: 37.5Kb
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia BZP.
(wprowadził: Michalina Grzebyta 2019-05-15 15:07:00)
rozmiar pliku: 94.1Kb

drukuj pobierz pdf    

pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz

Przetargi

Plan zamówień publicznych

Zamówienia publiczne do 30.000 euro »

Zamówienia publiczne

Archiwum - Zamówienia publiczne

Gospodarowanie nieruchomościami

Ogłoszenia

Praca »

Obwieszczenia i zawiadomienia Burmistrza

Budżet Gminy

Sprawozdania finansowe

Inne sprawozdania

Sesje Rady Miasta i Gminy Wronki »

Otwarcia przetargów - transmisja online »

Deklaracja dostępności