Wronki, dnia 10 kwietnia 2020 roku
NIiPP.271.17.2020
Wyjaśnienie i zmiana nr 2 do treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zamówienia pn. „Budowa Szkoły Podstawowej w systemie kontenerowym w Nowej Wsi w formule zaprojektuj wybuduj”.
Zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2, 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) informuję, że w dniach 08.04.2020 r., 09.04.2020 r., 10.04.2020 r. wpłynęły do Zamawiającego pytania do treści SIWZ:
Pytanie nr 1:
Czy używane w Umowie pojęcie „dzień„ oznacza dzień roboczy czy też dzień kalendarzowy. Wyjaśnienie powyższe ma znaczenie dla prawidłowego wykonania obowiązków obu stron Umowy a zatem również Zamawiającego (terminy odbiorów , zapłaty). Mając na uwadze ustalenie w Umowie wyższych, niż powszechnie stosowane, wysokości kar umownych, określenie terminów w dniach kalendarzowych stanowi nieuzasadnione, ewentualnymi szkodami, nadmierne obciążenie Wykonawcy.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Pojęcie dzień oznacza dzień kalendarzowy.
Pytanie nr 2:
Czy postanowienie § 9 ust.7 należy rozumieć jako konkretyzację uprawnień Zamawiającego wymienionych w § 8 ust.1 pkt d, e, f.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający dokonuje zmiany § 9 ust.7 projektu umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ w taki sposób, że przepis ten z projektu umowy wykreśla.
Pytanie nr 3:
Czy Zamawiający dopuszcza wykreślenie § 8 ust.6 Umowy wobec brzmienia art.83 Ustawy z dnia 28.02.2003 r. Prawo Upadłościowe (Dz.U.2019 poz., 498 ze zm.) stanowiącego, że „Postanowienia umowy zastrzegające na wypadek wniosku o ogłoszenie upadłości zmianę lub rozwiązanie stosunku prawnego jest nieważne „
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający dokonuje zmiany § 8 ust.6 projektu umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ w taki sposób, że przepis ten otrzymuje brzmienie: „Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia w przypadku zasadniczej reorganizacji firmy Wykonawcy (np. poprzez podział lub połączenie) oraz postawienia z jakiejkolwiek przyczyny Wykonawcy w stan likwidacji.”
Pytanie nr 4:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na ograniczenie łącznej wysokości kar umownych do np. 20% wynagrodzenia brutto, tak jak to jest powszechnie praktykowane w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający nie wyraża zgody na ograniczenie łącznej wysokości kar umownych.
Pytanie nr 5:
Powyższa praktyka wynika z rozumienia instytucji kar umownych przez polskie prawo, zgodnie z którym kara umowna jest jedną z form odszkodowania a zatem ma służyć wyrównaniu poniesionej szkody i nie może jej przekraczać. Ustalenie kary umownej w wysokości pełnego wynagrodzenia , również w sytuacji uzyskania przedmiotu umowy, jest rażącym jej wygórowaniem i w konsekwencji nieuzasadnionym przysporzeniem po stronie Zamawiającego.
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Zamawiający nie zmienia wysokości kar umownych.
Pytanie nr 6:
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania umowy wskutek zagrożenia epidemicznego i związanych z tym ograniczeń.
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Zamawiający wskazuje, że szczególne regulacje powszechnie obowiązującego prawa wprowadzane w celu zapobiegania, zwalczania i przeciwdziałania skutkom choroby zakaźnej wywoływanie przez wirus SARS-CoV-12 przewidują procedurę m. in. dokonywania zmian w umowach zawartych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym również zmian terminów wykonania umowy lub jej części [art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, 567, 568). Regulacje te mają powszechny charakter i w zawiązku z tym Zamawiający jest zobligowany do ich stosowania, w ramach określonej nimi procedury i pod warunkiem spełnienia określonych w nich przesłanek.
Pytanie nr 7:
Informacje dotyczące zastosowania instalacji fotowoltaicznej są bardzo znikome. Bardzo prosimy o jej uszczegółowienie a przynajmniej podanie minimalnej wymaganej ilości mocy. Przyjmując że powierzchnia dachu to max 500 m2 można zastosować ok 75% powierzchni paneli fotowoltaicznych. Szacunkowo daje to ok 40 kW mocy paneli fotowoltaicznych. Czy zamawiający przyjmuje minimalną wartość ilości mocy paneli fotowoltaicznych w wysokości 40 kW?
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Zamawiający przyjmuje minimalną ilość mocy paneli fotowoltaicznych w wysokości 40 kW.
Pytanie nr 8:
Czy budynek będzie posiadał dodatkową warstwę ocieplenia np. styropian?
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Obiekt należy zaprojektować zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej.
Pytanie nr 9:
Czy budynek będzie posiadał rynny zewnętrzne lub wewnętrzne w konstrukcji?
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Obiekt należy zaprojektować zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej.
Pytanie nr 10:
Czy w związku z Państwa oczekiwaniem, że w pomieszczeniach sanitarnych tj. kuchnia, łazienki, toalety będą montowane płytki powinny być zastosowane płyty gips-karton o wyższej odporności na przenikliwość wilgoci?
Odpowiedź na pytanie nr 10:
Obiekt należy zaprojektować zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej.
Pytanie nr 11:
Czy w związku z obecną sytuacją w Polsce, pandemią koronawirusa jest możliwość złożenia oferty w późniejszym terminie co najmniej 7 dni od wyznaczonego terminu? (Obecnie jest bardzo duży problem u naszych dostawców z wycenami poszczególnych elementów potrzebnych do wykonania projektu).
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu składania ofert.
Pytanie nr 12:
Jak wykonawca powinien poprowadzić nowe ogrodzenie (ile metrów) po zdemontowaniu starego ogrodzenia od strony południowej (boiska). Prosimy o podanie wysokości ogrodzenia oraz ilość zastosowanych bram i furtek wejściowych.
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Zamawiający informuje, że wysokość płotu ma wynosić 1,50 m. Pozostałe parametry należy określić w projekcie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz zasadami wiedzy technicznej.
Pytanie nr 13:
Czy Inwestor zaakceptuje odbycie wizji lokalnej podczas poprzedniego postępowania przetargowego?
Odpowiedź na pytanie nr 13:
Zamawiający informuje, że zgodnie z rozdz. 14 pkt. 2 SIWZ zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie przez Wykonawców. Ma to charakter fakultatywny.
Zamawiający informuje, że powyższe wyjaśnienie do treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia staje się jej integralną częścią i będzie wiążące przy składaniu ofert.
Pozostałe zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostają bez zmian.
Dokumenty do pobrania: | |
Wyjaśnienie i zmiana nr 2 do treści SIWZ (wprowadził: Ewelina Szubert 2020-04-10 14:42:21) rozmiar pliku: 1.5Mb |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |